torsdag 1. juni 2017

FYR- prosjekt

Hei!

De siste ukene har vi jobbet med noe som heter «FYR-prosjekt», som vil si at vi har kombinert to ulike fag i en oppgave. I denne sammenhengen gikk det ut på at vi skulle designe en infografikkplakat som viser hvordan enten solceller, solfangere eller varmepumper fungerer. Jeg valgte å lage illustrasjoner og forklare hvordan solceller fungerer, i tillegg til å lage en liste over hvor mye et solcellepanel kan generere strøm til.

Jeg begynte med å hente inspirasjon fra Pinterest. Jeg lagret noen bilder jeg syntes passet til oppgaven, og brukte så disse bildene til å lage moodboard. Jeg valgte så ut noen farer fra moodboardet som jeg kunne bruke til selve plakaten. Da var det viktig for min del å bruke få farger for å skape både kontraster og blikkfang i plakaten. Jeg brukte Adobe Illustrator til å lage moodboard og plakat. Jeg valgte selv å bruke lite tekst for å informere i plakaten, jeg ønsket å heller fokusere på det visuelle. Jeg føler jeg har fått til det jeg har ønsket med nettopp å kutte på teksten.





Jeg har lært mye nytt imens jeg har jobbet med dette prosjektet. Jeg har lært mye mer om hvordan man bruker et program som Illustrator, da jeg nå mestrer mange flere verktøy enn det jeg gjorde før jeg begynte med prosjektet. Det har også vært veldig krevende å jobbe med to forskjellige fag på en oppgave, da jeg nå hadde to ulike faglærere å tilfredsstille, som begge hadde sine krav på hva produktet skulle inneholde. Jeg har blitt en erfaring rikere, og jeg kan ta med denne erfaringen videre til et nytt prosjekt.

- Lina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar